Yükleniyor...


MANİFESTO

Bir tanımlama ya da benzetme yaparsak, mimari cevizin kabuğu ise, iç mimari cevizin iç kabuğudur. Mimari ya da iç mimari olarak bizim, projeyi herhangi bir tanımın sınırlarına mahkum etmemiz ne kadar doğru? Ya da bir projenin algısını, içeriğini, onaylanıp kabul görmesini, beğenilerimizi okşamasını ne kadar sağlayabiliriz? Beklentilerimizi ne kadar karşılayabilir? Günümüze gelene kadar mimari ve iç mimarinin geçirmiş oldukları değişim ve dönüşümler, birbirinin tam zıt fikirleri savunan manifestolarla oluşmuş akımlar, insanların ihtiyaçlarına ne kadar cevap verebildi?

Burada yaratmak istediğimiz farkındalık , iç mimaride oluşmuş anlam karışıklığını, dünyada ya da ülkemizde iç mimari yaklaşımı, bu konu ile ilgili yerleşmiş algının doğruluğunu, yanlışlığını test etmek değil; herhangi bir tanımın içine yerleştirmek de değil... Bugüne kadar yapılmış, beğeni kazanmış örneklerin özgünlüğünün sorgulanmadan alkışlandığı bir gerçek. Sektörde projelere imkan tanıyan işverenlerin çoğunun bir özgünlük kaygısından ziyade başarılı olmuş, beğeni kazanıp taçlandırılmış, kaynağı genellikle yurtdışında bulunan örnekleri kimi zaman bire bir taklit ettikleri bir gerçek. Olması gereken, kendimize has bir çıkış noktası, bir konsept oluşturmak yerine kendimiz olmaktan, kendimizi olduğumuz gibi göstermekten kaçınıp, başka kimliklerin arkasına saklanıp, bu maskeyi kullanmayı tercih ettikleri de bir gerçek.

Bu durumda ‘biz’ ne yapmalıyız? İç mimaride yapılmış projelerimiz, iç mimari olarak yapmış olduğumuz tanıma ne kadar cevap veriyor ya da yukarı taşıyor ve değer katıyor? İç mimari bir proje sadece güzel bir koltuk takımı ile nefis bir yemek masası ve bunu tamamlayan harika tablolar ve aksesuarlarla bir yaşam alanı oluşturmak mıdır? Dünyada tasarım tarihine geçecek yıldız tasarımcıların ürünlerini harika bir biçimde bir araya getirerek mekan oluşturmak mıdır iç mimari? Değil ise nedir?

Mimari bir cevizin kabuğu ise, iç mimari de bu cevizin iç kabuğudur diye bir tanım yaparken, mimarinin bize sağladığı (verdiği) 90olik duvarlara sadık mı kalmalıyız? Fonksiyon bize neyi emrediyorsa ona bağlı kalıp, projelerimizi; bir estetik değer katmamıza izin vermeyecek kurallara mahkum mu etmeliyiz? Yoksa bu cevizin kabuğunu kırmalı ve bulunduğumuz, koşullandığımız kalıpların ötesine mi geçmeliyiz? Ve bunu yaparken de bizi biz yapan, kendimiz olmamızı sağlayan, geçmişimizden gelip bizimle birlikte ilerleyip olgunlaşan kültürel yüklenmişliklerimizi, mesleki birikimlerimiz ile yoğurup korkmadan, çekinmeden ortaya mı koymalıyız? (Bunu söylerken tarihimizden gelen Osmanlı, Selçuklu motiflerini bezeme gibi mekana sıvamaktan bahsetmiyoruz.)

Bugüne kadar bu bahsettiğimiz yaklaşımın örneklerini pek fazlaca görüp tanık olamadığımız için tam olarak neyi kastettiğimi tanımlamakta zorlanıyorum, ama İşte tam da bu noktada cevizin kabuğunu nasıl kıracağımız sorusuna cevap vermek gerekiyor. Bunu ancak düşünce yapımızı sınırlandırmadan, belli koşullanmışlıklardan kurtularak yapmamız gerektiğini sanıyorum. Cevizin içinin esas ürün olduğunu düşünecek olursak (en azından bu yarışma için) kabuğunu kırarken çok fazla kuvvet uygulamanın içindeki ürüne de hasar vereceğini unutmamalı. Her şeyde geçerli olduğu gibi bunu yaparken de denge kurmalıyız.

ATİLLA KUZU
ArchIST Awards for Interior Design 2019, Organizasyon Komitesi Üyesi

ArchIST Awards For Interior Design ikinci yılında Atilla Kuzu’nun kaleme aldığı manifesto ekseninde düzenleniyor.
Ulusal ve profesyonel katılıma açık yarışmaya uygulaması tamamlanmış projelerle (son kategori hariç) başvurulabilir.
Yarışmanın ödülü, kategori kazananları için düzenlenecek Londra Tasarım Haftası gezisidir.

KATEGORİLER

YAŞAM ALANI
ÇALIŞMA ALANI
ALIŞVERİŞ ALANLARI
TİCARİ KONAKLAMA ALANLARI
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANLARI
HAYATA GEÇMEMİŞ KONSEPT PROJELER

YARIŞMA TAKVİMİ

  • Başvuru Başlangıcı 14 Aralık 2018, Cuma
  • Soru Sorma Son Gün 4 Ocak 2019, Cuma
  • Soru Cevapların İlanı 18 Ocak 2019, Cuma
  • Proje Teslim Son Gün 20 Şubat 2019, Çarşamba (uzatılmıştır)
  • Kısa Liste İlanı 4 Mart 2019, Pazartesi
  • Kısa Liste Proje Sergisi 21-22 Mart 2019, Perşembe-Cuma
  • Ödül Gecesi 22 Mart 2019, Cuma


JÜRİ ÜYELERİ

Ali Doruk
ALİ DORUK

İç Mimar

Banu Uçak
Banu UÇAK

Yüksek Mimar

Cem Tanrıkulu
Cem TANRIKULU

İç Mimar

Hüsamettin Koçan
Prof.Dr. Hüsamettin KOÇAN

Baksı Müzesi Kurucusu


Kurtul Erkmen
Kurtul ERKMEN

Yüksek Mimar

Sedef Orman
Sedef ORMAN

Derimod Yön. Kur.Bşk.Yrd.

Şebnem Buhara
Şebnem BUHARA

Mimar

Ümit Boyner
Ümit BOYNER

Boyner Grup Yönetim Kurulu Üyesi


Yalın TAN
Yalın TAN

İç Mimar

Zeynep Tuna Ultav
Doç.Dr. Zeynep Tuna ULTAV

Yaşar Üniv. İç Mimarlık Anabilim Dalı Başkanlığı

Soru / Yanıt

Şartnamede katılımın 3 proje ile sınırlı olduğu yazıyor. Bu sınır her kategori içi en fazla 3 proje midir, yoksa tüm kategorilerde toplamda 3 proje ile mi katılabiliyoruz?
Her kategori için en fazla 3 projedir. Yani, aynı yarışmacı, tek bir kategori için en fazla 3 proje ile yarışmaya katılabilir. Her başvuru için ayrı rumuz verilmelidir.
Proje tarihi 5 sene olması koşulu, alt limit nedir 2014 mü 2015 mi?
2014 senesi içinde uygulaması bitmiş projelerinizle yarışmaya katılabilirsiniz.
Sergi içeriği nedir? Ayrıca katılım olabiliyor mu?
Yarışmada jüri değerlendirmesi sonucu kısa listeye kalan projeler ArchIST 2019 Sergisi’nde yer alacaktır. Sergi 21-22 Mart’ta Swissotel’de düzenlenecek MIMARSIV Selection kapsamında ziyarete açılacaktır. Sergiye yarışma harici bir katılım söz konusu değildir.
Yarışmaya daha önce bir dergide çıkan projemizle katılabilir miyiz?
Evet, yayınlanmış projelerle yarışmaya katılabilirsiniz.
Yarışmaya daha önce farklı bir yarışmada ödül almış bir projemizle katılabilir miyiz?
Evet, ödül almış projenizle yarışmaya katılabilirsiniz.
Perspektiflerde her hangi bir format kısıtlaması var mıdır (el çizimi, 3d görsel gibi)?
Hayır, bir format kısıtlaması yoktur. Proje sunumunuzu en iyi ifade edeceğini düşündüğünüz formatta hazırlayabilirsiniz.
Sunum içeriğimizi desteklemek için animasyon gibi bir sunum yollayabilir miyiz?
Evet, projenizi daha iyi ifade edeceğini düşündüğünüz sunum tekniklerinden faydalanabilir ve istenen içeriğe ek olarak gönderebilirsiniz.
Tekne iç mekan tasarımı yapıyorum, bununla katılabilir miyim?
‘Yaşam Alanı’ kategorisinde yarışmaya katılabilirsiniz.
Çalışma Alanı kategorisinde yarışmaya proje göndermek istiyoruz. Bu kategoriye ait 3 adet farklı ofis projesi gönderebilir miyiz?
Evet yollayabilirsiniz. Yarışmaya bir katılımcı her kategori için en fazla 3 proje ile katılabilir. Her bir başvurunun ayrı rumuzu olmalıdır.
İnşaatı devam eden bir otel projemiz ile Ticari Konaklama Alanları kategorisinde yarışmaya katılabilir miyiz?
Hayır, yarışmada sadece uygulaması tamamlanmış işler kabul edilmektedir.
Güzellik merkezi ile katılabilir miyiz?
‘Çalışma Alanı’ kategorisinde katılabilirsiniz.
Sunum paftaları yapılmadan sadece projeleri ileteceğiz, sunum yapmayacağız değil mi?
Şartnamenin 6.madde 2.paragrafında belirtildiği şekilde; A0 kağıt boyutunda olmak üzere en çok 2 paftada, uygun ölçekte plan, kesit, görünüş ve detaylar ile birlikte, mekan ve mobilya perspektiflerden oluşan serbest sunum paftaları hazırlamalısınız. Mekandan uygulama sonrası çekilmiş fotoğraflar da paftaya eklenmelidir. Kullanılacak görseller 5 taneden az olmamalıdır.
Uygulaması tamamlanmamış projemizle konsept projeler kategorisine başvuru yapabilir miyiz?
Hayır yapamazsınız. Bu kategoriye gerçekleşmemiş, konsept aşamasında kalmış projeler kabul edilmektedir.

ARCHIST AWARDS FOR INTERIOR DESIGN 2019
BAŞVURU ALANI

Yarışmaya katılmak için BAŞVURU FORMUNU doldurunuz. Tüm alanları doldurmanız zorunludur.



ArchIST 2019 Ödülleri Şartnamesini okudum, anladım ve kabul ediyorum.


Sisteme yükleyeceğiniz ve 50MB’ı geçmeyecek zip dosyası aşağıdakileri içermelidir:

  • Başvuru formu - buradan indirebilirsiniz
  • Proje metni - 200 kelimelik word dosyası
  • Proje paftaları - A0 kağıt boyutunda, uygun ölçekli plan, kesit, görünüş ve detaylar ile birlikte, mekan ve mobilya perspektiflerden oluşan, en çok 2ad serbest sunum paftaları olarak, ArchIST pafta altlığı kullanılarak hazırlanmalıdır. Pafta altlığını buradan indirebilirsiniz

ORGANİZASYON KOMİTESİ

Ali DORUK (Net Mimarlık Kurucu)
Aslı SEKMEN (MIMARSIV Kurucu Ortak)
Atilla KUZU (ZOOM TPU Kurucu Ortak)
Görkem VOLKAN (GVDS Kurucu)
Hakan SEKMEN (Sekmen Partners Kurucu & Baykuşhane Sanat Koop. YK Bşk.)
İlkay ÖNGÜN (MIMARSIV Kurucu Ortak)
Jale KULİN (Jale Kulin İç Mimarlık Kurucu & Aura İstanbul Kurucu)
Levent ÇIRPICI (ZOOM TPU Kurucu Ortak)
Selection Medya SponsoruSergi SponsoruSponsorSponsorÖdül Sponsoru